U teścia w starym polo 1,4 Pb od dwóch lat jest Westa (niebieska) 45Ah. Autko stoi pod chmurką, bardzo mało jeździ. Kilka dni temu po postoju 3 dni sprawdziłem napięcie jałowe było 12,55V i spojrzałem do środka na poziom elektrolitu-był wysoki, gęstość 1,24g/cm3 w temp 10 *C. Trzyma się dobrze. Przed zima jeszcze go podładuję.
Więc chyba warto.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
witam!
czy do aku do 1.9 tdi czyli zakres 74-77ah warto kupowac prostownik z lidla [ ktory jest polecany i ogolnie jakosciowo stoii wysoko] ale o pradzie ladowoania max 3.8A ?
Czy aku bedzie poprsotu ladowane dluzej czy to kiepski pomysł?
witam!
czy do aku do 1.9 tdi czyli zakres 74-77ah warto kupowac prostownik z lidla [ ktory jest polecany i ogolnie jakosciowo stoii wysoko] ale o pradzie ladowoania max 3.8A ?
Czy aku bedzie poprsotu ladowane dluzej czy to kiepski pomysł?
Do proaktywnego / prewencyjnego kondycjonowania czyli podladowania mimo użytkowania auta tak.
Powolne ładowanie jest bardzo wskazane ja np podladowuje sobie na 0.8 A zostawiając na noc
Jeszcze raz podkreślam podladowanie to klucz do sukcesu
Kupiłem kilka miesięcy temu akumulator.Marke dopiszę bo nie pamiętam. Z uwagi,że żona ostatnio mało jeżdzi swoim Clio postanowiłem go profilaktycznie doładować. Odkręciłem korki bardziej z ciekawości niżeli potrzeby. Moim oczom ukazał się malutki poziom elektrolitu :shock: Skoro tak zalewane są obecne akumulatory to ja się nie dziwię,że bezobsługowe akumulatory po 2 latach gwarancji nadają się jedynie do utylizacji. Poziom ledwo zakrywał cele. Podłączyłem go pod prostownik z Lidla wskazywał 3 kreski na 4 możliwe naładowania.
To jeszcze nie jest żle. Stara szkoła mówi, że w aku kwasowych poziom minimalny ok 10mm nad elementami metalowymi. Doładuj, sprawdź poziom i ewentualnie dolej odpowiedniej wody.
Areometr też się przydaje.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Poziom elektrolitów mierzyć po pełnym naładowaniu.
nie wiedziałem
Zamieszczone przez endryu
To jeszcze nie jest żle. Stara szkoła mówi, że w aku kwasowych poziom minimalny ok 10mm nad elementami metalowymi. Doładuj, sprawdź poziom i ewentualnie dolej odpowiedniej wody.
dolałem przed podłączeniem poziom był z 2mm nad celami
Zamieszczone przez endryu
Areometr też się przydaje.
muszę zakupić
teraz patrzę na fakturę kupiłem go rok temu :shock: ale ten czas leci .Czyli gwarancja jeszcze rok akurat żeby elektrolitu brakło :diabelski_usmiech
Niestety, nie wiem.Nawet do głowy mi to nie przyszło odrywać naklejki i sprawdzać poziom elektrolitu przy zakupie. Podejrzewam ,że to producent tak sobie wymyślił
Byłem na przeglądzie w ASO. Sprawdzono akumulator, pod obciążeniem napięcie spada do 9,1V, spoczynkowo jest 12,68V. Akumulator (fabryczna Varta, 5-letnia, 61Ah) zakwalifikowali do wymiany :roll: Sądziłem, że dłużej wytrzyma, jest regularnie doładowywany, nie ma problemów z odpalaniem ale widać, że nie ma już znamionowej pojemności.
Planuję teraz kupić Varta Blue Dynamic 74Ah
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Delkory w małych kajtkach wytrzymywały 10 lat i więcej
Szczerze pisząc celowałem w Spitzenklasse tzn. w Molla ale cena troszkę za wysoka.
Wcześniej muszę oczywiście potwierdzić diagnozę ASO :idea:
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
AGM nie nadaja sie tam gdzie jest cieplo. Wiec jesli aku ma przebywac pod maska to dlugo tam nie podziala. Po za tym to aku dosc drogi raczje do aut z systemem start stop wiec jesli teog nie mamy to troszke bezsens.
AGM nie nadaja sie tam gdzie jest cieplo. Wiec jesli aku ma przebywac pod maska to dlugo tam nie podziala. Po za tym to aku dosc drogi raczje do aut z systemem start stop wiec jesli teog nie mamy to troszke bezsens.
W Paseratti mam AGM i ma różne warunki termiczne. ponad 3 lata kondycja jak nowy. ( pomagam trochę ctekiem )
Tanie miałem na myśli konkretny model ZAP Expedition 70AH jest poniżej 400 płn brutto.
Koledzy pędzą tym car audio i jest ok.
Podobno cena jakość bez konkurencyjna.
Przecie to nie ja wymyslilem tylko jak sobie poczytacie czy to na necie czy u jakis fachowcow to wam powiedza ze pod maską AGM nie moze byc. Za 400 zl to masz varte 95 Ah i masz spokoj z akumulatorem na 8 lat. Ewentualnie innej marki tez takie po 95 czy 99Ah. Ostatnio kolega zalozyl do swojego sharana 2.0 tdi 110 Ah sznajder'a.
Żelowe padają, nie agm. Jak ktoś ma rozbudowane audio, alarm gps-gsm, webasto, czy auto dużo stoi, obecne aku tradycyjne nie wytrzymają więcej jak rok.
Komentarz